KOBİ'lere Yönelik Yeni Teşvik Paketiyle Karbon Vergisi Riskleri Azaltılacak

Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Türk sanayisinin Avrupa Birliği Sınırda Karbon Düzenleme Mekanizması'na (SKDM) uyum sağlamasını kolaylaştırmak amacıyla Dünya Bankası ile ortaklaşa finanse edilen 5 milyar Türk Lirası bütçeli 'KOBİ Yeşil Dönüşüm Destek Programı'nı başlattı. Program kapsamında küçük ve orta ölçekli sanayi işletmelerine geri ödemesiz hibe ve düşük faizli finansman desteği sunulacak.

Yenilenebilir Enerji ve Dijital Otomasyon Yatırımlarına Doğrudan Destek

Açıklanan pakete göre, KOBİ'lerin çatı üstü güneş enerjisi santralleri (GES), enerji verimli makine dönüşümleri ve üretim hatlarındaki dijital otomasyon yazılımları için yapacakları harcamaların %70'ine kadar hibe desteği sağlanacak. Sanayi ve Teknoloji Bakanı yaptığı açıklamada, "Bu 5 milyar TL'lik paket, KOBİ'lerimizin hem karbon ayak izini sıfırlayacak hem de üretim verimliliklerini ortalama %35 oranında artıracaktır" ifadelerine yer verdi. Destek başvurularının e-Devlet ve KOSGEB üzerinden 1 Temmuz itibarıyla alınmaya başlanacağı duyuruldu.

İhracatta Rekabetçiliği Korumanın Anahtarı

Yeşil dönüşüm hibe paketi, Türkiye'nin Avrupa pazarına olan ihracatını koruması açısından kritik önem taşıyor. Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) Başkanı Cemal Şener, "AB'nin getirdiği karbon vergisi düzenlemeleri KOBİ'lerimizi ciddi şekilde tehdit ediyordu. Bu hibe desteği sayesinde yerli sanayicimiz karbon vergisinden muaf kalırken, çevre dostu üretimle global pazarlardaki rekabet gücünü koruyacak" dedi.

#Sanayi 5.0 #KOBİ #Yeşil Dönüşüm #Hibe #Teşvik #Sanayi Bakanlığı